تولید کننده برنج طارم مازندران دم سیاه این محصول را به صورت سورت و فرآوری شده راهی بازار مصرف می کند. بررسی ویژگی های کیفی و شکل ظاهری آن می تواند منجر به شناخت و خرید مطمئن این رقم برنج شود. با توجه به افزایش تقاضا برای ارقام برنج محلی شمال قصد داریم به بررسی تخصصی نوع دم سیاه بپردازیم. همچنین بهترین شیوه پخش و توزیع ارزان آن برای خریداران عمده را نام خواهیم برد.

تولید کننده برنج طارم مازندران دم سیاه

ویژگی های برنج دم سیاه مرغوب

ویژگی های برنج دم سیاه مرغوب برنج دم سیاه یکی از ارقام کم محصول کشت شده در مناطق شمال کشور و به ویژه استان مازندران به شمار می آید. علت نامگذاری این رقم به این نام، سیاه بودن بخش پایانی یا ریشک به رنگ مشکی است. دم سیاه می تواند از خانواده برنج های صدری، طارم و … باشد.
با توجه به کم محصول و دیربازده بوده این نوع برنج، کشت آن به صورت محدود و در مناطقی مانند آستانه اشرفیه صورت می گیرد. برنج دم سیاه مرغوب از نظر مدت زمان ماندگاری پس از پخت به مراتب بهتر از ارقام هاشمی و علی کاظمی است.
همچنین عطر و طعم آن بی نظیر بوده که به همین علت در بسیاری از رستوران ها جهت سرو چلو برنج محلی از آن استفاده می کنند. برخی از ویژگی های برنج طارم دم سیاه مازندران عبارتند از:

  • رنگ سفید مایل به کرم
  • طول دانه خام حدود 7.5 میلی متر
  • طول دانه پخته شده حدود 12 میلی متر
  • عرض دانه خام حدود 2 میلی متر
  • قابلیت پخت در حجم بالا
  • طعم و عطر بسیار مطلوب و خوشمزه

از نظر نوع بسته بندی نیز این نوع برنج در کیسه های نخی سفید 10 کیلوگرمی عرضه می شود. بدون شک یکی از بهترین روش های اطمینان از کیفیت رقم اصلی آن، خرید از مراکز معتبر و نمایندگی های پخش است.

شرکت پخش برنج دم سیاه طارم مازندران

شرکت پخش برنج دم سیاه طارم مازندران امروزه برنج مازندران در رقم های پرمحصول و کم محصول کشت می شوند. همانطور که اشاره شد طارم دم سیاه از نوع کم محصول است. به همین علت قیمت خرید هر کیلو از آن در بازار نسبت به ارقام پرمحصول گران تر است.
هزینه های سورت و بسته بندی در کنار درجه کیفی و یکدست بودن دانه ها از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت برنج طارم دم سیاه و دیگر ارقام پرفروش تاثیرگذار هستند. با توجه به عرضه محدود انواع برنج طارم مازندران در برخی مناطق کشور برای خرید عمده می توانید از طریق شرکت های پخش اقدام کنید.
در این مرکز با هدف کاهش هزینه های خریداران عمده و مصرف کنندگان، انواع برنج کشت شمال به صورت کیسه ای و سورت شده با قیمت کارخانه تولیدی برای خریداران در سراسر کشور ارسال می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.