یکی از غذاهای اصلی در هر مهمانی و مجلسی که با آن میز غذا تکمیل خواهد شد؛ برنج است. اما صرف آماده کردن برنج برای مهمانان کافی نیست؛ بلکه باید در انتخاب برنج هم دقت کرد تا بتوان آنچه که لایق مهمانان است را پیش رویشان قرار داد. به نظر می رسد که یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید آن را از فروشنده برنج مجلسی بخواهید؛ برنج درجه یک مجلسی معطر باشد.

فروشنده معتبر برنج درجه یک مجلسی معطر

تفاوت برنج مجلسی و معمولی

تفاوت برنج مجلسی و معمولی با برنج می توان میز غذای تمام و عیاری را چه برای مهمانان تعداد کم و چه تعداد زیاد مهیا نمود و خورشت ها و غذاهای متنوع و لذیذ، تنها با برنج است که کامل به نظر رسیده و مزه واقعی شان بهتر حس خواهد شد.در اینجا صحبت از برنج مجلسی بود.
اما نوع دیگری از برنج که برای مصارف روزانه توسط مصرف کنندگان استفاده می گردد؛ برنج معمولی است که مطمئناً تفاوت هایی را با یک برنج مجلسی خواهد داشت.

برای اینکه بیشتر متوجه تفاوت های موجود بین برنج مجلسی و برنج معمولی شوید؛ مواردی را آماده کرده ایم که توجهتان را به آنها جلب می نماییم:

  • برنج های مجلسی نسبت به برنج های معمولی، دارای کیفیت به مراتب بالاتری بوده و مشکلاتی مانند تیرگی رنگ یا ضایعات برنج در آنها وجود ندارد که هیچ، بلکه این برنج ها دارای رنگ سفیدتر و روشن تری هم می باشند.
  • برنج های معمولی اگرچه سفید هستند؛ اما این درصد سفیدی و البته مرغوبیت، به پای برنج مجلسی نخواهد رسید.
  • برنج های مجلسی دارای دانه های درسته و قد بلندی بوده و تمامی دانه های آن یکدست اند؛ این در حالی است که شاید دانه برنج های معمولی، کوتاه تر بوده و یا همه آنها از اندازه یکنواختی شاید برخوردار نباشند.
  • عطر و طعم برنج مجلسی در مقایسه با برنج معمولی، خیلی بیشتر بوده و حتی با عنوان برنج عطری از دیگر برنج ها متمایز شده اند.

قیمت روز انواع برنج مجلسی معطر

قیمت روز انواع برنج مجلسی معطر همانطور که گفته شد برنج های مجلسی تحت عنوان برنج مجلسی معطر در بازار مورد خرید و فروش قرار گرفته و عطر خوش آنها به هنگام پخت، هر کسی را مدهوش خواهد کرد؛ در واقع معطر بودن یکی از ویژگی های اصلی برنج مجلسی بوده و اگر این محصول فاقد این ویژگی باشد؛ آن را از رده برنج مجلسی خارج خواهند کرد.

شاید بهتر باشد شما را با یکی از بهترین انواع برنج درجه یک معطر و مجلسی آشنا نماییم که حتماً نام آن زیاد به گوشتان خورده است؛ مانند برنج مجلسی طارم معطر که گونه رایجی از برنج مرغوب شمالی در بازار به شمار آمده و قیمت روز آن با توجه به کیفیت آن، کمی بالاست که مطمئناً اگر مشخصات عالی این برنج را ببینید؛ قیمت از خاطرتان خواهد رفت؛ اما برخی از این مشخصه ها عبارتند از:

  1. ذائقه های بسیاری به برنج معطر طارم توجه نشان داده اند که بی اغراق می توان گفت عطر برنج طارم، بی نظیر است.
  2. این برنج نه تنها معطر است؛ بلکه در کمترین زمان ممکن پخت شده و بنابراین از امکان پخت بسیار سریع نیز برخوردار می باشد.
  3. طول قد این برنج بسیار بالا بوده و همین عامل یکی از مهمترین دلایل تبدیل آن به برنج مجلسی به شمار می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.