برنج دم سیاه یا طارم دم سیاه هم گفته می شود از جمله برنج های نسبتا مرغوب ایرانیست که در عموما استان گیلان کاشته و برداشت می شود.

این برنج جز محصولات با کیفیت و خوش عطر شمال ایران بوده و مختص شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و حومه این شهرها می باشد.

ویژگی های برنج دم سیاه

۱-کشت شده با آب شرب
۲-بوجار بودن این برنج
۳-طعم و عطر بسیار بالای این برنج
۴-ارسال سریع و فوری به تمام نقاط کشور
۵-مناسب برای رستورانها و مصارف شخصی
۶-قمیت برنج در فروشگاه نصرت ارزان تر از هر فروشگاه دیگری است که دلیل این امر هم فقط و فقط بخاطر ارتباط نزدیک با کشاورزان است
برای خرید برنج۱۰کیلویی دم سیاه با قیمتی ارزان با ما در فروشگاه نصرت همراه باشید تا ارمغانی که این برنج به آشپزی تان را خواهم آورد کاملا حس نمایید.

برای خرید عمده برنج۱۰کیلویی دم سیاه می توانید با مدیریت فروش فروشگاه نصرت  همراه باشید و خریدی ارزان داشته باشید.

قیمت برنج دم سیاه آستانه اشرفیه

در فروشگاه نصرت یکی از برنج هایی که با بالاترین قیمت به دست مردم می رسد

و از همه ی برنج های گران تر است صدری دم سیاه است و معمولا اینگونه برای مردم جا افتاده است که برنج صدری دم سیاه آستانه اشرفیه بسیار اعلا است.
این برنج بهترین کیفیت را در میان سایر برنج های ایرانی دارد

اما این در حالی است که بیشترین مقدار برنج صدری در شهر های کوچکی مثل کوچصفهان کشت می شود که بین رشت و آستانه هستند و در خود آستانه اصلا دم سیاه کشت نمی شود.

بیشتر کشاورزان آستانه اشرفیه برنج هاشمی کشت می کنند

اما این شهرت یافتن و نسبت دادن برنج صدری به آستانه از آنجا رخ داده است که آستانه محل عبور و مرور بسیاری از مسافران برای سفر از رشت به لاهیجان بوده است.

تجار و برنج فروشان آستانه نیز در هنگام عرضه برنج دم سیاه این برنج را به آستانه نسبت داده اند

و این موضوع رفته رفته در میان مردم جا افتاد و امروزه همه فکر می کنند که دم سیاه در آستانه تولید می شود.

 

همچنین با توجه به اینکه آستانه اشرفیه توریستی و مسافر خیز است قیمت همه ی برنج ها در این شهر بالاتر از سایر شهر های استان گیلان است و در آستانه اشرفیه فقط چند تاجر و عرضه کننده برنج خوشنام و صادق مشغول به فعالیت هستند.
در آستانه نیز همانند سایر شهر های شمالی که بازار برنج دارند در کنار این تعداد محدود تجار درستکار تعداد زیادی تاجر متقلب که برنج مخلوط می فروشند مشغول به فعالیت هستند.

قیمت برنج دم سیاه

خوشنام بودن دم سیاه موجب شده از نام این برنج سوء استفاده های زیادی شود به طوری که در هر منطقه از ایران که برنجی استخوانی کشت می کنند اگر کمی عطر داشته باشد نام دم سیاه روی آن می گذارند.
این اتفاق در استان گلستان نیز رخ داده است به طوری که برنجی در این منطقه کشت و تولید می شود که در واقع نام اصلی رقم آن نوک سیاه است و از نظر طعم و عطر هرگز به پای دم سیاه نمی رسد.

قیمت آن همیشه پایین تر از هاشمی است و این موضوع سبب شده برخی از تجار و کارخانه داران گیلان نیز شالی این برنج را از گلستان به گیلان بیاورند.
این شالی ها پس تبدیل شدن به برنج به جای برنج هاشمی و دم سیاه گیلان به مردم فروخته می شود که این یک حرکت سودجویانه بوده و تقلب محض است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.