برنج عنبر بو بهترین برنج عطری ایرانی است که در خوزستان کشت می شود. برنج عنبر بو جزء دسته برنج ایرانی قیمت مناسب است.

خواص برنج شوشتر / برنج جنوب

در سالهای ابتدایی کشت عمده برنج عنبر بو در سرزمین سخت خوزستان و با آن آب شورش کسی فکر نمی‌کرد این برنج معروف و پرفروش شود. شاید یکی از دلایل آن، معرفی و عرضه آن توسط جنوبی‌های خون گرم باشد.

این برنج جنوبی از اقلام چمپا محسوب می‌گردد و علاوه بر قیمت مناسبش، این قدر طعم و مزه دارد که با صلح و صفا در کنار برنج شمالی‌ها(مثل برنج طارم، هاشمی، صدری و…) قرار می‌گیرد و جزو برنج‌هایی می‌شود که فروششان خوب است. این برنج در شهرهای مختلف ایران خواهان زیادی دارد، چه مصرف‌کننده خانگی و چه فروشنده جزئی یا عمده برنج.

عنبربو به چه معناست؟

در لغت نامه دهخدا واژه عنبر به معنای ماده ای خوشبو است.

علاوه بر این در جنوب ماهی به نام عنبر وجود دارد که درون شکم آن ماده خاکستری رنگ و معطری تولید می شود به همین خاطر است که مردم جنوب نام این برنج را به دلیل بوی مطبوع اش، عنبر بو گذاشته اند.

برنج ایرانی عنبر بو از نظر عطر به برنج شمال رقابت می کند و طرفدارن زیادی در سراسر ایران دارد.

قیمت برنج عنبر بو درجه یک ۱۰ کیلو گرمی را می توانید ارزانتر از همه جا از برنج نصرت بخواهید، بهترین کیفیت برنج عنبربو درجه یک ۱۰ کیلو گرمی با قیمت مناسب به همراه ارسال و تحویل درب منزل ، برنج عنبربو درجه یک ۱۰ کیلو گرمی را در یک بسته بندی مناسب با خیال آسان درب منزل دریافت کنید چرا که برنج نصرت دارای نماد دو ستاره و تمامی مجوزهای لازم و استاندارد های ملی و بین المللی برای برنج عنبربو درجه یک ۱۰ کیلو گرمی را دارا می باشد.

برنج عنبر بو با وجود خوش طعم بودن بشقاب پسند نیست و دانه کوتاه است.

مردم ایران بیشتر به دنبال برنج های دانه بلند مانند هاشمی و صدری هستند.

برنج عنبر بو برنج محلی خوزستان است. این نوع برنج بیشتر در زمین های شوشتر و اهواز و در برخی نواحی ایلام کاشته می شود.

این برنج از نظر پخت بسیار سبک بوده و معده را اذیت نمی کند و به هر دو نوع کته و آبکشی می تواند پخته شود.

برنج عنبر بو در چه استانهایی کاشته می شود؟

با توجه به شباهت زیاد بذر عنبر بو با برنج های اصفهان این برنج به نظر می رسد منشأش همانجا باشد، ولی در حال حاضر بذر برنج عنبر بو در استان خوزستان در شهرستان های گتوند، شوشتر، و در ایلام در نواحی سیروان کشت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.