حتما همه شما از کیفیت بسیار بالای برنج ایرانی دم سیاه آستانه گیلان آگاهی دارد. کیفیت بالای این برنج منجر شده است که در حال حاضر صادرات آن به دیگر کشور ها هم صورت بگیرد. برنج دم سیاه گیلان به واسطه نوع بذر و شیوه کشتی که دارد تا این با کیفیت و خوش طعم است. به همین خاطر ما در این بخش به بررسی مراحل کشت این برنج می پردازیم. با ما همراه باشید.

صادرات برنج ایرانی دم سیاه آستانه گیلان

مراحل کشت برنج دم سیاه

مراحل کشت برنج دم سیاه برنج دم سیاه نوعی برنج مرغوب معطر به شمار می رود و به واسطه کیفیت بالایی که دارد از فروش بسیار بالایی هم در بازار برخوردار است.

همانطور که می دانید مراحل کشت برنج بر کیفیت نهایی آن تأثیر بسزایی دارد. به همین خاطر ما در این بخش به بررسی این مراحل می پردازیم:

  1. جوانه دار کردن بذر برنج: بذری که برای کاشت برنج استفاده می شود حتما باید جوانه زده باشد. برای این کار کشاورزان شلتوک ها را درون محلول آب نمک قرار می دهند تا بذر های باکیفیت که ته نشین می شوند را جدا کنند. سپس این بذر ها شسته، درون گونی در آب قرار می دهند. بعد از 3 روز بذر ها را از گونی درآورده و بر روی حصیر پهن می کنند و سپس یک پارچه نمدی بر روی آن ها قرار می دهند. در مدت یک هفته این بذر ها جوانه می زنند و آماده کشت می شوند.
  2. کاشت بذر های جوانه زده: این بذر ها را در زمین خزانه که 3 سانتی متر آب دارد پراکنده می کنند. این کار در اوایل فروردین صورت می گیرد. پس از رشد کامل نشاء یعنی زمانی که ارتفاع آن به 25 سانت رسید، این محصول آماده کشت بر روی زمین اصلی است.
  3. انتقال نشاء از زمین خزانه به زمین اصلی: در این مرحله ابتدا زمین خزانه را آبیاری می کنند و سپس نشاء ها را با دست کنده و در زمین اصلی می کارند.

هر چه نوع برنج پر محصول تر باشد، فاصله بین دسته های نشاء در نشاء کاری هم بیشتر خواهد بود.

پخش انواع برنج دم سیاه کیسه ای آستانه گیلان

پخش انواع برنج دم سیاه کیسه ای آستانه گیلان در حال حاضر پخش انواع برنج دم سیاه که نوعی برنج صادراتی به شمار می روند در سطح گسترده ای در بازار صورت می گیرد.

پخش این برنج در بازار با قیمت های مختلفی صورت می گیرد و عوامل گوناگونی هم منجر به این تفاوت قیمت می شوند.

از جمله این عوامل می توان به نوسانات بازار، میزان عرضه و تقاضا، وزن بسته بندی محصول و … اشاره کرد.

بنابراین شما می توانید پیش از خرید ابتدا قیمت روز محصول را استعلام بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.