برنج سر لاشه برنج هایی هستند که از الک کردن برنج های سالم توسط دستگاه بو جار تهیه می شوند .

برنج لاشه طارم محلی فریدون کنار دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی است و یکی از محبوب ترین انواع برنج در بازار ایران به شمار می روند.

به خصوص آن که نام منطقه فریدون کنار را به دنبال خود دارد که نشان دهنده منشا شناخته شده این محصول است.

کسانی که با انواع اصلی و تقلبی برنج آشنا هستند در صورتی که با نوع اصیل برنج لاشه طارم محلی برخورد داشته باشند، به راحتی قادر به صرف نظر از خرید آن نخواهند بود.

این برنج ها، همان برنج های شکسته ای هستند که دارای مقاومت پایین بوده  و این نوع برنج بدلیل شکسته بودن دارای هضم راحت تری هستند،

کیفیت برنج های لاشه و نیم دانه وابسته به برنج های سالمی است که از آن جدا می شود

یکی از مهمترین خصوصیات برنج منطقه فریدون کنار که به اصطلاح آن را به برنج محلی فریدون کنار هم میگویند موقعیت جغرافیایی آن خطه در حوزه آبخیز رودخانه ها و جویبار های اطرافش است.

آب فریدون کنار و محوطه وسیعی که در آن شالی زار های برنج به چشم می ‌خورند به اصطلاح ته بند در حوزه آبخیز رودخانه های محلی به حساب می‌آیند.

یعنی جایی که میزان قابل توجهی از آب این رودخانه ها به صورت انباشت و تالاب تجمع می‌ کنند.

آب این رودخانه ها به دلیل دارا بودن مواد و املاح معدنی محلول در خود یک منبع تغذیه خوب برای محصولات کشاورزی از جمله برنج به شمار می رود.

چرا که این املاح توسط رودخانه ها از بالا دست به پایین آورده شده و محصولات کشاورزی را تغذیه می کنند.

سفارش برنج سر لاشه درجه یک ایرانی

سفارش برنج سر لاشه به دو روش می باشد که مشتریان می توانند این برنج را خریداری نمایند روش اول به صورت حضوری که خود خریدار برای خرید برنج مراجعه می نماید و روش دیگری به صورت اینترنتی می باشد که مشتریان پس از درخواست خرید این محصول را در درب منزل تحویل می گیرند.

کارخانه برنج شمال سالانه حجم انبوه و فراوانی ا باکیفیت ترین محصولات بسته بندی را به روش های مستقیم وارد بازارهای فروش می کنند و تا به امروز توانسته اند جوابگوی نیاز مصرف کنندگان باشند.

این کارخانه ها هر کدام با یک نوع برند معتبر کار می کنند و نام مارک شرکت را بر روی کیسه های برنج هک می کنند تا مشتریان در هنگام خرید دچار مشکل و سردرگمی نشوند.

برنج های شمالی درجه یک به دو صورت فله ای و کیسه ای وارد مراکز فروش می شوند که از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت می باشند برنج های کیسه ای را به صورت ده کیلویی بیشتر به فروش می رسانند اما نوع فله ای بستگی به نیاز مشتری دارد

داخل کشور کارخانه ها و شرکت هایی به وجود آمده اند که کار بسته بندی انواع برنج ایرانی درجه یک را انجام می دهند و اغلب این مراکز در شهرهای شمالی مانند مازندران، ساری و رشت می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.